Banditi a Orgosolo (1961)
Wouter Hessels over Vittorio De Seta's Banditi a Orgosolo (1961).
Anatomie van de film ontleedt de filmkunst in haar historische context en laat daarbij geen aspect van filmmaken onaangeroerd: van productie over scenario, tot mise-en-scène, cinematografie, montage en geluid.
32 ARTIKELS in Anatomie van de film
Wouter Hessels over Vittorio De Seta's Banditi a Orgosolo (1961).
Wouter Hessels over Tewfik Salehs The Dupes (1972).
Anke Brouwers over Satyajit Rays 'Charulata' (1964).
Philippe Meers over Glauber Rocha's 'Black God, White Devil' (1964).
Wouter Hessels over Sara Gómez' 'De cierta manera' (1977).
Tim Deschaumes over Vojtěch Jasný’s'The Cassandra Cat' (1963).
Lennart Soberon over Orson Welles' 'The Trial' (1962)
Anke Brouwers over Kira Moeratova's Brief Encounters.
Anke Brouwers over Chantal Akermans Toute une nuit (1982).
Wouter Hessels over Pier Paolo Pasolini's Mamma Roma (1962).
Anke Brouwers over Ritwik Ghataks The Cloud-Capped Star (1960).
Sofia Van Laer, Katrijn Bekers en Atalya De Cock over 'S.O.S. Fonske' en 'De dood van een sandwichman' van het Fugitive-collectief.
David Vanden Bossche over David Lynch' 'The Elephant Man' (1980).
Anke Brouwers over Márta Mészáros' 'Adoption' (1975).
Lennart Soberon over Volker Schlöndorff & Margarethe von Trotta's 'Die verlorene Ehre der Katharina Blum' (1975).
Tim Deschaumes over Jiří Menzels 'Closely Watched Trains' (1966).
David Vanden Bossche over Med Hondo's 'Soleil Ô' (1967).
Anke Brouwers over Nicholas Ray's 'In a Lonely Place' (1950).
Gertjan Willems over André Delvaux' 'De man die zijn haar kort liet knippen' (1965).
David Vanden Bossche over Tomás Gutiérrez Alea's 'La última cena' (1976).